BLIV EN REKLAMATIONSVENLIG VIRKSOMHED

Sådan skaber du en reklamationsvenlig kultur.

Alle kunder forventer, som et minimum, en tilfredsstillende service. Af samme årsag vil alt, der bare minder om en utilfredsstillende service skille sig ud. Netop fordi det skiller sig ud, er det mere sandsynligt, at kunden vil huske det og veje det tungere i forhold til alt dét, der gik godt.

Denne virkelighed kræver, at man kortlægger en proces på tværs af organisationen for at håndtere utilfredse kunder og være opmærksom på, hvad man kan lære af disse utilfredse kunder.

Mapping your service recovery process - Customer service - TMI

Vi kan arbejde på at tilfredsstille kunder gennem købsprocessen, men forskning fortæller os gang på gang, at det er medarbejderne, der står for den service, der ydes efter købsprocessen, der skaber den største engagement og loyalitet blandt kunderne.

Dette meget interaktive kursus vil bistå dig med at opbygge viden og kompetencer til at lægge en strategi for, samt opbygning af, en funktionel og bæredygtig reklamationsvenlig kultur, som vil sikre dig loyale og tilfredse kunder.

MÅLGRUPPE

Enhver leder i organisationen med ansvar for at implementere en kundeservicestrategi – og særligt med fokus på reklamations- og klagepolitikken.

DETTE KURSUS VIL GØRE DIG I STAND TIL AT:

  • Identificere vigtige kerneparametrene ift. at blive en reklamationsvenlig virksomhed og designe en genvindingsstrategi
  • Sætte mål for en service genvindings tilgang
  • Definere kundeoplevelsen og undersøge den nuværende forretningsgang
  • Bygge kompetencer og viden i teamet/organisationen for at implementere strategien

Vil du have yderligere redskaber til at optimere kundeservice i din virksomhed kan du bl.a. med fordel tage et kig på kurserne:

Shaping A Customer-Centric Culture Process, som giver dig værktøjerne til organiseret at identificere værdier, adfærd, færdigheder, strukturer og systemer, som er nødvendige for en gennemslagskraftig virksomheds kommunikation med øje for kunden.

A Complaint Is A Gift, som giver dig redskaberne til at håndtere og vende reklamationer til succesfulde forretningsmuligheder.

Putting People First, TMIs verdenskendte serviceuddannelsesforløb, som giver dig et engagerende forløb, der omdanner dine og dine medarbejderes tanker og følelser til kundeorienteret adfærd.

Leading The Customer Experience, som giver dig redskaberne til opbygge en kundeorienteret kultur i dit team og organisation, som vil munde ud i øget kundeloyalitet.

Branded Customer Service, som giver dig redskaberne til at brande din virksomheds kundeservice, gennem skabelsen af en servicekultur.

Kontakt – for flere oplysninger.