Da en af verdens førende bilproducenter, med over 300.000 medarbejdere globalt og 22.000 alene i Tyskland, grundet udfordringer i organisationen og industrien følte sig nødsaget til at indføre en ny, klar og konsistent lederstil på tværs af Europa, blev det med TMI som udviklingspartner.

 

TMI blev engageret til at designe og levere et nutidig og inspirerende lederskabsudviklingsforløb for ledere i Tyskland, Storbritannien, Belgien, Holland, Ungarn, Portugal, Sverige, Italien, Spanien og Grækenland.

 

TMI udviklede et forløb, som bestod af tre unikke udviklingsprogrammer. Yderligere blev online workshops, projekt-baserede arbejdsopgaver og nye initiativer udviklet for at få trænet og integreret ny viden, færdigheder, værktøjer og teknikker.

 

Lederskab 1: Fokuserede på lederskabsroller, værdier og forandringsledelse med virksomhedens visioner og værdier som omdrejningspunkt samt ændringer i strategi.

 

Lederskab 2: Omhandlede ledernes rolle som trænere, coaches og teamledere, ledelsesstile og deres effekt på teamet.

 

Lederskab 3: Satte fokus på Performance Management både på individ- og teamniveau.

 

Lederskab 1-2-3 programmerne blev en model for lederudvikling for alle organisationens mellemledere på tværs af Europa.

 

Over 3.000 ledere blev trænet af TMI, og der blev udviklet en fælles forståelse for organisationens visioner og værdier – og vigtigst af alt, hvordan man omsætter og implementerer disse i det daglige arbejde. Som resultat af det inspirerende og indholdsrige læringsforløb, var lederne nu i stand til at skabe og bevare positiv motivation og performance på trods af en ellers udfordrende markedssituation.

 

 

Til toppen