TMI

Personlig service

Exellent service – vejen til kundetilfredshed

Kundetilfredshed er et af virksomhedens vigtigste aktiver, og medarbejdernes evne til at skabe kundetilfredshed bliver dermed helt central for en sund og lønsom forretning.
Det personlige engagement og serviceindstilling bliver en væsentlig konkurrence-parameter. Alle ansatte skal forstå, at personlig service bygger på enkle principper omkring indlevelsesevne, kommunikation, engagement, samt vilje, evne og energi til at tage ansvar. Glade kunder giver glade medarbejdere, - og omvendt

Udbytte:
  • erkende den nære sammenhæng mellem livssyn og resultater
  • træffe dine egne valg og ikke være et "offer" for din omverden
  • forstå, at en positiv holdning smitter af på din omverden, på job og privat
  • forstå, hvorfor du handler, som du gør og har lært at gøre, og hvor du skal sætte ind for at ændre din adfærd i positiv retning.
  • gennem personlig udvikling at opfylde dine egne og andre menneskers forventninger
  • du bliver inspireret og motiveret, så du får lyst til at yde bedre service – både på arbejde og privat
  • du får teknikker til personlig udvikling, tidsstyring, kommunikation, konflikthåndtering, relationsforbedring og andet der bidrager til et bedre samspil med andre mennesker

Hvem bør deltage:
Alle, der i en virksomhed arbejder med ekstern og/eller intern service og tilstræber kundetilfredshed - det vil i princippet sige samtlige ansatte.

Kursusindhold:
  • God og dårlig service i din virksomhed
  • Servicekvalitet - og de andre 4 kvalitetsformer.
  • Teknisk og menneskelig servicekvalitet.
  • Fokus på kunden.
  • Kvalitetsholdninger- ”What’s in it for you”.
  • De 5 forudsætninger for servicekvalitet.

Metode:
Undervisningsformen varierer mellem inspiration, kreativ instruktion, praktiske øvelser og workshop.

Materiale:
Bogen "Personlig service gennem personlig udvikling", som beskriver kursusemnerne og indeholder en række øvelser, som deltagerne arbejder med under og efter kurset.
Kan suppleres med afsnit fra bøgerne ”Employeeship” og ”En reklamation er en gave” efter behov.

Varighed:
2 dage plus evt. opfølgning
TMI Danmark ApSRosenvængets Allé 25DK-2100 København ØDanmarkTel: +45 70 25 00 85E-mail: