Denne ’Fortune 500’ mad- og drikkegigant havde et mål om at designe og levere et unikt ’Behavioural Based Safety’ initiativ med det formål at opfordre alle ledere til at tage ansvar for Sikkerhed og Sundhed, således at de gennem dedikation, handling og adfærd kunne gå forrest og bliver rollemodeller for andre.

Løsningen indebar en 1-2 dags ’Leaders Taking Ownership of Safety and Health’ workshop med ensartede procestrin– dog skræddersyet, kulturtilpasset og oversat til de forskellige deltagere.

Virksomheden blev, derudover, udstyret med materiale, som inkluderede praktiske værktøjer til forbedring af sikkerhed at indlejre en hel virksomheds kultur om ’Safety Excellence’ succesfuldt

Tilsvarende gennemgik det administrative personale workshoppen ’Caring through Health and Safety’, som var udviklet til at indlejre en hel virksomhed kultur om ’Safety Excellence’ succesfuldt.

I samarbejde med denne kunde blev 340 workshops omkring ’Leaders Taking Ownership of Safety and Health’ leveret I 48 lande. Deltagertilfredsheden i forhold til værdien af læringsoplevelsen scorede i gennemsnit 94%.

Initiativet blev en stor succes – holdninger blev ændret og tankesæt flyttet fra en rationel tilgang til en emotionel tilgang til sikkerhed.

Lederne blev ikke alene helhjertet engagerede til at tage ejerskab for sikkerhed, men de blev også udstyret med viden, kompetencer og ønsket om at præstere i deres rolle som synlige sikkerhedsbevidste ledere.

Til toppen