TMI

Bøger

"Branded Customer Service"

Af Janelle Barlow & Paul Stewart

"Service med et smil er ikke længere nok. Med tidens overflod af produkter, som til forveksling ligner hinanden, og med meget krævende forbrugere, skal hvert eneste aspekt af vores kontakt med kunden styrke vores brand image og virksomhedens position i markedet. Når alle medarbejdere har brandets essens inde under huden kan de skabe spontane og ægte møder med kunderne, som styrker brandet og dermed konkurrencekraften."

"A complaint is a gift"

Af Claus Møller & Janelle Barlow

Kundeklager er en uvurderlig form for feedback, der på hurtig og billig vis kan hjælpe organisationer til at styrke produkter og service samt skærpe fokus på markedet. Gennem eksempler fra det virkelige liv viser Janelle Barlow og Claus Møller, i denne anden udgave af ”A Complaint is a Gift”, hvordan du konkret håndterer kundeklager på en måde der bringer værdi til både din organisation samt dine kunder. Bogen tilbyder konkrete eksempler, strategier og værktøjer, der gør bogens metoder jordnære og håndgribelige.

"Mr. Time Manager"

Af Niels Lillelund

Claus Møller blev kendt som managementverdenens svar på Victor Borge, og som skaberen af Time Manager og en af verdens største konsulent- virksomheder. Han var med til at rive pyramiderne ned i SAS, gennembrød Jerntæppet for at holde kurser for den øverste Sovjet og havde hele EU på skole- bænken. I dag residerer han i sin egen kursuslandsby i Provence. “Mr. Time Manager” er historien om hans liv og tid og om hans visioner om kvalitetsbaseret ledelse, hvor mennesket og dets følelser altid er i centrum.

Artikler

Tid til ledelse og resultater - eller information overload?

Den moderne arbejds- og informationskultur ødelægger vores effektivitet, kreativitet og vores trivsel. Vi har brug for nye normer i organisationerne, nye måder at arbejde på - men lederne, som skal skabe bedre tid og rum for, at medarbejderne kan præstere deres bedste, er typisk dem, som er hårdest ramt af information overload. Hvordan kan vi genfinde en sund arbejdskultur?

Læs artiklen her

Vind kampen om kunderne med exceptionel kundeservice

En af USAs nok mest succesfulde virksomheder for tiden er online retailer Zappos. CEO Tony Hsieh fortæller i denne artikel om betydningen af en stærk "Branded Service" kultur for at kunne yde den exceptionelle kundeservice, som hans forretning bygger på.

Læs artiklen "Going to Extremes for Customers" (HBR, august 2010) her.

Gør op med den mekaniske produktivitetstænkning

Det handler ikke om 12 minutter – det handler om, hvad vi bruger arbejdstiden til, og hvordan vi tilrettelægger vores arbejde. + læs mere

Kundeloyalitet gennem stærkt engageret medarbejedere - Slip kræfterne løs i butikken

De fleste butikker har et kæmpe potentiale som kan frigøres, nemlig medarbejdernes engagement.
Uanset dit varemærkes styrke, dit marketingtryk, din prispolitik - så er det dét indtryk, som dine ansatte efterlader, når kunden går ud af butikken, der er afgørende for kundens oplevelse af din butik og varemærket. Og uanset hvor meget ”livsstil” en leverandør har puttet i sin marketing, uanset hvor veludviklet produktet er - så er det den ansatte i butikken, som sender os hjem med den sidste opfattelse af produktet. + læs mere

TMI´s ledertræning – et unikt koncept

Det er almindelig anerkendt, at økonomiforståelse er for alle, - og ikke kun for økonomifunktionen. At salgsprincipper er for alle - og ikke kun for salgsafdelingen.
Men ledelse, hvem skal lære det? Det skal alle! + læs mere

Vil du investere 1 kr. , hvis du beviseligt får 5 kr. retur !

I konsulentbranchen møder vi ofte kommentaren, - ja tak, men den omkostning kan vi ikke klare lige nu. Eller - det har vi ikke budget til. Eller - det ændrer vel ikke noget? Eller - kan man nu stole på, at det har nogen effekt? Eller - falder man ikke hurtigt tilbage til gammel adfærd? + læs mere

Flertallet har et drømmejob. Hvad med resten?

Der var anerkendelse næsten stolthed i medierne, da fagbevægelsens ugebrev A4 den 22. september offentliggjorde resultatet af en undersøgelse foretaget af Analyse Danmark: 51 procent af alle arbejdende danskere mellem 20 og 69 år erklærer sig helt eller delvist enige i, at de sidder i deres drømmejob. Er det ikke flot? + læs mere

Har du stjålet fra din arbejdsgiver idag?

Har du stjålet fra din arbejdsplads? Sådan lød spørgsmålet i morgen-tv i sidste uge. Lige på og hårdt. + læs mere
TMI Danmark ApSRosenvængets Allé 25DK-2100 København ØDanmarkTel: +45 70 25 00 85E-mail: