TMI

Kundeloyalitet gennem stærkt engageret medarbejdere

- Slip kræfterne løs i butikken

De fleste butikker har et kæmpe potentiale som kan frigøres, nemlig medarbejdernes engagement.
Uanset dit varemærkes styrke, dit marketingtryk, din prispolitik - så er det dét indtryk, som dine ansatte efterlader, når kunden går ud af butikken, der er afgørende for kundens oplevelse af din butik og varemærket. Og uanset hvor meget ”livsstil” en leverandør har puttet i sin marketing, uanset hvor veludviklet produktet er - så er det den ansatte i butikken, som sender os hjem med den sidste opfattelse af produktet.

Og at udvikle medarbejdere fra bevidst kompetente medarbejdere til kompetente og stærkt engagerede medarbejdere er ikke alene en investering i butikken og produktet. Det er også en investering i medarbejderen, jeres medarbejdertilfredshed og evne til at tiltrække nye og beholde eksisterende medarbejdere – og det vil ofte vise sig at være den bedste investering.


Er der overensstemmelse mellem det, kunden forventer og det, som kunden oplever?
Du får aldrig solgt til dem som ikke besøger din butik, du får aldrig relationsbygget til dem som ikke kender dig. Alene af den grund bruger forretningsdrivende hvert år anselige beløb på markedsføring. Besøget er forudsætningen for salget, men et besøg i butikken er ikke nogen garanti for et salg – afhængig af butikstype er det mellem 15-25 % der foretager køb. Er det nu en naturlov, eller kan man gøre noget ved det?

Dedikerede medarbejdere kan ikke alene underbygge et produkt og et mærkes positionering, medarbejderen kan gennem sit engagement styrke dette og skabe mersalg. Mennesker køber af mennesker, og de køber af mennesker som viser engagement og interesse i kunden og i produktet. Individet, som står i butikken, er sidste led inden kundens beslutning. Oplevelsen af at være betjent af en engageret dedikeret medarbejder efterlader et stærkt indtryk, som styrker hele indkøbsoplevelsen - og også loyaliteten overfor butikken.

Det starter og slutter med medarbejderen – dedikerede og engagerede medarbejdere er den bedste investering i et produkt og i et varemærke. Hos TMI arbejder vi med at slippe det fulde potentiale løs hos medarbejderen, og der kan frigøres meget stor energi.

Slip kræfterne løs i butikken gennem stærkt dedikerede medarbejdere.
TMI Danmark ApSRosenvængets Allé 25DK-2100 København ØDanmarkTel: +45 70 25 00 85E-mail: